de eerste werkdagen, dag 5 en 6 - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anouk Ubels Kelly Greidanus - WaarBenJij.nu de eerste werkdagen, dag 5 en 6 - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anouk Ubels Kelly Greidanus - WaarBenJij.nu

de eerste werkdagen, dag 5 en 6

Door: anoukkelly

Blijf op de hoogte en volg Anouk Ubels

15 Juni 2012 | Nederland, Groningen

Kalimera!

Maandag 11 juni
Vandaag was onze eerste stage dag. Er zou om 09.20 aan onze deur geklopt worden door onze beauty manager Maggie. We zijn daarna op onze fietsjes naar het hotel gegaan. Om 09.30 zijn we begonnen. Als eerst zijn we samen met een andere stagiere Maria naar het strand gegaan. Want ook op het strand geven ze hier massages. Maria loopt al 2 week stage bij palazzo del mare en blijft tot ongeveer september. We zijn met een soort van golf karretje opgehaald en zijn met z’n 3en samen met 2 was manden vol met handdoeken naar het strand toe gereden. Op het strand heeft Maria ons uitgelegd hoe je het daar moet instaleren en heeft ze uitgelegd hoe het allemaal in zijn werking gaat op het strand. Ik probeer binnenkort foto’s van de massage tafel op het strand op onze site te zetten. Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel. Toen we terug kwamen hebben 2 andere collega’s ons uitgelegd hoe je mensen begroet en ontvangt en hoe je de behandelstoel moet instaleren. Toen zijn we naar een van de behandel kamers toe gegaan. Ze hebben ons daar de full body massage geleerd. Dat bestaat hier uit de rug, benen en voeten. Het is een behandeling van 45 minuten. We hebben geoefend op een van onze collega’s, de ander deed het steeds voor en dan moesten wij het om en om na doen. Toen we daarmee klaar waren hadden we lunch pauze. Vandaag hadden we een soort van spaghetti/macaroni carbonara achtig. Na de pauze hebben ze ons uitgelegd hoe je de handdoeken en badjassen moet opvouwen en oprollen. Daarna mochten wij op elkaar de massage gaan oefenen. Om 18.30 waren we vrij.

Dinsdag 12 juni
Vandaag moesten we weer beginnen om 10 uur. Onze spa manager was vandaag jarig dus had ze taart mee genomen en hebben we eerst een stukje taart gegeten. Daarna zijn we samen met Kostas, een jongen die ook een stagiere is in de spa, mee gegaan naar het strand om het daar allemaal klaar te zetten. Daarna zijn we terug gelopen naar de spa. We hebben vandaag de full body massage van 60 minuten geleerd. Dit bestaat uit achterkant benen+voeten, de rug, schouders en nek, voorkant benen, buik en decolleté. Daarna mochten we op elkaar oefenen. Toen hadden we pauze. Na de pauze hebben wij de gelaat massage geleerd. De massages zijn hier wel erg anders dan wij op school hebben geleerd. Het is bijna van alles het tegenovergestelde. Daarna mochten wij op elkaar oefenen. Vanavond zijn we naar Artemis gegaan om even wat te drinken en te skypen.